0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثر بخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد، در شاد بودن و سرزندگی تحصیلی دانش آموزان شهرستان چالوس
نویسندگان :
سحر مقصودیان
1
1- دبستان حضرت حوا چالوس
کلمات کلیدی :
درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد،سرزندگی تحصیلی،دانش آموزان
چکیده :
هدف پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد در سرزندگی تحصیلی دانش آموزان پسر بود. طرح پژوهش، نیمه تجربی از نوع پیشآزمون - پسآزمون با گروه گواه بود. نمونه پژوهش، 30 نفر دانشآموز بودند که به شیوهی تصادفی ساده در دو گروه آزمایش (15 نفر) و گواه ( 15 نفر) قرار داده شدند. برای گروه آزمایش آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد به مدت 8 جلسهی 90 دقیقهای با توالی هر هفته یک جلسه اجرا شد، ولی گروه گواه، آموزشی دریافت نکرد. هردو گروه در هنگام شروع و پایان پژوهش با استفاده از پرسشنامه سرزندگی تحصیلی حسینچاری و دهقانی زاده آزمون شدند، دادهها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس تک متغیری تحلیل گردید. نتایج نشان داد؛آموزش بر پایه پذیرش و تعهد در افزایش سرزندگی تحصیلی گروه آزمایش مؤثر است نتیجه؛ آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد در افزایش سرزندگی تحصیلی دانش آموزان پسر مؤثر است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
دوره ابتدایی اصلی ترین و مهمترین دوره آموزش ریاضی
زهرا محمودی - فاطمه بوربور
رابطه هوش عاطفی و مدیریت مشارکتی مدیران مقطع متوسطه
محمد بخش درخشیده - عبدالغفور خطیبی - سعیده بلوچ - فریبا دهقان دولتی - هــارون جــدگال
بررسی تاثیر تکالیف ریاضی هدفمند بر یادگیری دانش آموزان
مرتضی گرزین نژاد
بررسی میزان تأثیر رسانه ها بر هویت یابی دانش آموزان پیش دبستانی شهرستان ساری ناحیه یک
طاهره سعادت - ماهدخت ولیپور - فاطمه بابایی - عاطفه یوسفی
رابطه بین آمادگی به اعتیاد با سخت رویی و سبک های هویت یابی در نوجوانان
فاطمه کشوری محبوب
بررسی باورهای غلط در یادگیری ریاضی در دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی شهرستان چالوس در سال 1403-1402
معصومه خدائی - مریم رودگر پور - کامیار ملکی
نقش خانواده و مدرسه در پیشگیری از رفتارهای نامطلوب کودکان و نوجوانان
معصومه احمدی براورسان - خداداد بلوچ جبالبارزی
چگونگی کاهش استرس دانش آموزان در آموزش مجازی
مهدی حقیقی
چگونه توانستم دانشآموزانم را به ادبیات علاقهمند کنم؟
الهام مظفری ساغند
آموزش در مدارس
سیده لیلا سمائی - پریسا کیا لاشکی - صدیقه موسوی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0