0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ارزیابی موانع بکارگیری تکنولوژی های نوین آموزشی در مدارس و اولویت بندی آن
نویسندگان :
فاطمه رضائی
1
1- موسسه آموزش عالی پردیسان
کلمات کلیدی :
تکنولوژی آموزشی، چالش های آموزشی، مدارس دوره ابتدائی شهرستان قائمشهر.
چکیده :
چکيده هدف از پژوهش حاضر، ارزیابی موانع بکارگیری تکنولوژی های نوین آموزشی در مدارس بوده، تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از حیث روش تحقیق، توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه آماری شامل معلمان دوره ابتدائی شهرستان قائمشهر در تابستان سال 1399، در 108 مدرسه (مدولتی و غیردولتی)، به تعداد 975 نفر (507 مرد و 468 زن) و روش نمونه گیری بصورت طبقه ای نسبی با فرمول کوکران و به تعداد 276 تعیین گردید. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه 34 سوالی بوده که روایی آن از طریق صوری و پایایی آن به میزان 84/0 تعیین گردید. داده ها از طريق نرم افزارهایSPSS و AMOS تحلیل گردید. برای تحلیل داده ها از تحلیل عاملی تائیدی و آزمون فریدمن استفاده گردید. نتایج نشان داد، شش عامل مهارت های ناکافی در فناوری اطلاعات و ارتباطات، عدم دسترسی کافی به تکنولوژی آموزشی، عدم توانایی مالی، محدودیت زمانی، عدم حمایت از سوی مسئولین و تعداد زیاد دانش آموزان، بعنوان یک آسیب بر کاربرد تکنولوژی های آموزشی، تاثیر معناداری داشته است. در رتبه-بندی ابعاد ششگانه، عدم توانایی مالی و مهارت های ناکافی، بترتیب رتبه اول و آخر را دارا بودند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی چگونگی تحقق یادگیری الکترونیکی در دروس طراحی معماری بر اساس مدل طراحی تدریس گانیه
لیلا السادات حمیدیان دیوکلایی - مهسا حقانی
مروری برعوامل موثردرپیشرفت تحصیلی دانشآموزان
نرجس سلیمانپور - سلمان حیدری - محمدرضا حیدری
بررسی تاثیر مدیریت استراتژیک نیروهای انسانی بر بهبود کارایی و عملکرد کارمندان شهرداری (توسط تحلیل سلسله مراتبی AHP)
نسرین سیمائی
اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر شایستگی اجتماعی دانش آموزان دوره ابتدایی
پژمان بریمانی - علیرضا اسلامی - سمانه دوست محمد - اسماعیل مردانی زاده
اهمیت آموزش در شکلدهی به آینده دانشآموزان و جامعه
شایسته محجری خیری - سمیه محسنی نژاد درکبیوری - خدیجه خیردوست
تاریخ ریاضیات؛ ظرفیتی مغفول در آموزش ریاضی
امیرحسین مهری - محمدجواد اسلامپور - مهدیه اجدادی
اثر بخشی آموزش خود دلگرم سازی بر نشاط ذهنی و پایستگی تحصیلی در دانش آموزان دختر متوسطه دوم شهر تربت حیدریه
طوبی زنگنه - مصیب زنگنه - زهرا عرب زاده زوزنی
بررسی تاثیر فعالیت در فضای سایبری و مجازی بر اختلال اضطراب اجتماعی
آسیه سعادت
تاثیر پروسیجرهای زیبایی بر کاهش اختلال بدریخت انگاری و بهبود کیفیت زندگی مراجعین کلینیک های زیبایی شهرستان بهشهر درسال1402
مونا مقهوری - علیرضا چمنی
کارکردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات برای یادگیری دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان
مونا سالاری فرد - معصومه ذوالفقاری آسیابر - سحر شبانپور اسفندآبادی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0