0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تأثیر آموزش غنی شده مبتنی بر شبکههای مجازی بر یادگیری و یادداری درس علوم دانش آموزان پسر پایه چهارم شهرستان آمل
نویسندگان :
رضا پاشا
1
محمد جواد عبدی
2
سید اکبر احمدی
3
فاطمه کلوانی نیتلی
4
1- دانشگاه علامه طباطبائی
2- دانشگاه مازندران
3- دانشگاه آزاد اسلامی ساری
4- دانشگاه خزر محمود آباد
کلمات کلیدی :
آموزش غنی شده، شبکه های مجازی، یادگیری و یادداری
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر، تأثیر آموزش غنی شده مبتنی بر شبکههای مجازی بر یادگیری و یادداری درس ریاضی دانش آموزان پسر پایه چهارم شهرستان آمل می باشد در تحقيق موجود، ابتدا در دوگروه پیشآزمون یادگیری و یادداری گرفته شد جامعه اماری این پژوهش شامل کلیه دانشآموزان پسر مشغول به تحصیل در پایه چهارم ابتدایی شهر آمل در سال تحصیلی 1400-1399 میباشد که تعداد آنها 4891 نفر است دو گروه کلاسی 15 نفره آزمایش و گواه انجام گرفت، از روش نمونه گيري خوشه ای استفاده شد تا دو کلاس 15 نفری به صورت تصادفی در گروههای آزمایش و گواه از دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی انتخاب شدند. دادهها با استفاده از پرسشنامه میزان یادگیری دانشآموزان که مشتمل بر 25 گویه 5 گزینهای، پرسشنامه یادداری ریاضی چهارم که شامل 30 گویه چهار درجهای لیکرت میباشد، در بين نمونه انتخاب شده از جامعه دانشآموزان پسر پایه چهارم ابتدایی شهر آمل، در سال تحصیلی 1400-1399 جمعآوري گرديد. که باتوجه به شرایط ويروس کرونا و تعطیلی مدارس، پرسشنامهها به صورت آنلاین تهیه شد و لینک آنها برای معلمان فرستاده شد تا به دانش آموزان ارسال کنند و پاسخ دانش آموزان برای پژوهشگر ارسال شد. همچنین آموزش ها به صورت آنلاین به دانش آموزان داده شد یافته های پژوهش نشان داد که آموزش غنی شده مبتنی بر شبکههای مجازی بر یادگیری و یادداری درس علوم در دانش آموزان پسر پایه چهارم شهر آمل تأثیر مثبت و معنادار دارد و آموزش غنی شده مبتنی بر شبکههای مجازی بر بعد استفاده معنادار ، بعد بسط و اصلاح ، بعد اكتساب و درهم تنیدن، بعد نگرشها و ادراكات و بعد عادتهای ذهنی یادگیری درس علوم در دانش آموزان پسر پایه چهارم تأثیر مثبت و معنادار دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی وضعیت سواد اطلاعاتی هنر آموزان هنرستان های کار و دانش شهرستان ساری
مجتبی رضایی راد - محمد قدیری پائین لموکی - سید رضا جلالی کوهی خیلی - علی کرم دار اسرمی - علی شیردل دارابی
بررسی رابطه کمال گرایی و نظم جویی شناختی هیجان با سلامت روان در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه بجنورد
سمیه جهانی
چگونه می توان دانش آموزان رابه نظافت و زیستن پاکیزه در مدرسه و فضای آن هدایت کرد؟
حامد رمضانی
اثر بخشی آموزش مهارت های روانشناختی بر عملکرد ورزشی
هدیه بهادری - مریم رستم پور - مهدیس دلفان آذری - فاطمه شجاع شفیعی
مقایسه آگاهی واجی، سرعت پردازش و حافظهی فعال در دانش آموزان با و بدون مشکلات کندنویسی دوره ابتدایی
طاهره آقاپور جویباری
تاثیر روش های فعال تدریس و رسانه های تعاملی، بر علاقمند دانش آموزان به درس قرآن
مریم اخگر - محمدباقر فرقانی اوزرودی
: بررسی عوامل موثر در عدم استفاده معلمان مقطع ابتدایی شهر خدا بنده از مواد کمک آموزشی
اکرم میرمحمدی
مقایسه تطبیقی آموزش مهارت محور در مدارس فنی حرفه ای بین کره جنوبی،ژاپن و ایران
فاطمه گنجی
مطالعه موردی کتاب درسی تفکر و سبک زندگی متوسطه اول بر اساس مؤلفه مهارتهای زندگی متمرکز
عباس نیازیان - لادن سلیمی - ملیحه نیازیان
اهمیت اوقات فراغت در تربیت اخلاقی دانش آموزان
محمدرضا محمدزاده رهنی - محسن معتمدی - علی شیعه علی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0