0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ارزیابی میزان خوانایی کتاب هدیه های اسمانی پنجم ابتدایی بر اساس روش فلش ،گانینگ فوگ،مک لافلین،پاور و سامنر و کرل
نویسندگان :
بهار ستارزاده
1
1- اموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
تحلیل محتوا ،سنجش خوانایی ،کتاب هدیه های اسمانی پایه پنجم ابتدایی ،فرمول های خوانایی
چکیده :
هدف از تحقیق حاضر بررسی میزان خوانایی کتاب هدیه های اسمانی پایه پنجم ابتدایی در سال 1399میباشد.محققین برای بررسی مسئله حاضر از روش های مختلفی مثل روش فلش ،گانینگ فوگ،فرای ،مک لافلین ، پاور و سامنر و کرل استفاده کردند. جامعه ی اماری تحقیق مورد مطالعه کتاب هدیه های اسمانی پایه پنجم ابتدایی می باشد نمونه ی اماری: در اجرای روش هایی همچون فلش،مک لافلین،گانینگ فوگ،پاور و سامنر ،کل کتاب به سه بخش مساوی تقسیم شد و از هر بخش یک درس به صورت تصادفی انتخاب شد و سپس در ابتدای هر درس انتخاب شده، صد کلمه به طور متوالی انتخاب شد و به عنوان نمونه ی اماری مورد بررسی قرار گرفت. اما در روش فرای محقق از قسمت ابتدا،وسط و انتهایی کتاب ده جمله ی متوالی را از یک درس انتخاب نموده و مورد بررسی و تحلیل قرار داد.تجزیه و تحلیل نتایج به دست امده نشان داد که اولا اصل سادگی به دشواری در کتاب حاضر رعایت نشده است .دوما سطح سنی و سطح کلاسی محتوای مورد مطالعه با سطح سنی و کلاسی دانش اموزان پایه پنجم ابتدایی تطابق لازم را ندارد و به عبارتی میتوان این چنین نتیجه گرفت که این کتاب برای دانش اموزان پایه پنجم ابتدایی از نظر خوانایی بسیار دشوار است
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسي ترجيح سبك تدريس دبيران و عوامل مؤثر بر انتخاب آن (مورد مطالعه: دبيران دوره دوم متوسطه شهرستان چالوس)
مهرزاد باروج کیاکلایی - سیما سیمیاری
بررسی ابعاد شایستگی های سیاسی و اجتماعی معلم
شهربانو یوسفی - عبدالرضا نمازی - غلامرضا شیردل - عاتکه روشن
آموزش الکترونیکی رویکرد اثر بخش ایجاد انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در یادگیری ریاضی
هاجر خاتون عابدی
روش های نوین تدریس ریاضیات
علیرضا سلطانی نظیر - زهرا زمان چنسی - مهدی مرادی
رهنمودها و شاخص های آموزش کارآفرینی در مدارس ابتدایی
معصومه نصیری - سمیه مصطفوی - محبوبه نصیری - مریم احمد نتاج - فرحناز بابوئی
فن آوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش
فاطمه حیدری فرد - سمانه علی نیا - معصومه رجب نژاد
ادارک و انتظار بیماران از کیفیت خدمات بستری در بیمارستانهای منتخب
منیره اسحق نیم وری - امیر جانعلیزاده لامشکن
مروری بر تحقیق کیفی روش گراندد تئوری
سیده بتول حسینی
آموزش مجازی بستری برای تولید محتواهای آموزشی متناسب با سبک های مختلف یادگیری
سمانه شریعتی بین کلایی - نادره حمیدی - عالمه حسینی
مطالعه موردی تبیین فرسودگی تحصیلی و تعیینکنندگی در یادگیری و خودتعیینکنندگی تحصیلی دانشآموزان متوسطه اول (شهرستان نوشهر)
ملیحه نیازیان - حسینعلی تقی پور - عباس نیازیان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0