0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رابطه بین فرآیندهای مدیریت دانش با عملکرد و جو سازمانی نوآورانه در مدارس آموزش و پرورش ناحیه دو ساری
نویسندگان :
مهدی عالیشاه
1
1- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
فرآیندهای مدیریت دانش، عملکرد سازمانی، جو سازمانی نوآورانه
چکیده :
هدف اصلی این پژوهش «رابطه بین فرآیندهای مدیریت دانش با عملکرد و جو سازمانی نوآورانه در مدارس آموزش و پرورش ناحیه دو ساری» بود. روش پژوهش در این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی انتخاب شد. جامعه آماری شامل کلیه مدیران مدارس آموزش و پرورش ناحیه دو ساری در سال تحصیلی 98-1397 به تعداد 238 نفر که از این تعداد 144 نفر به عنوان نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان به صورت تصادفی طبقه ای برحسب جنسیت انتخاب شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه های استاندارد فرآیندهای مدیریت دانش فانگ و چوی (2009)، عملکرد سازمانی هرسی و گلداسمیت (2003) و جو سازمانی نوآورانه سیگل و کایمر (1978) بود. داده ها با استفاده از آزمون های کولموگروف–اسمیرنف و ضریب همبستگی پیرسون به کمک نرم افزار SPSS تجزيه و تحليل شد. نتایج نشان داد بین فرآیندهای مدیریت دانش و ابعاد آن (اکتساب دانش، ایجاد دانش، ذخیره کردن دانش، توزیع دانش و نگهداری از دانش) با عملکرد و جو سازمانی نوآورانه رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی کاربرد شیوه های نوین تدریس و تاثیر آن بر آموزش و یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان شیروان
گوهر رهنما قلعه حسن
میزان توجه به ساحت تعلیم و تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی در محتوای کتاب فارسی پایه اول
وحید بنیسی - لیلا غلامی مهرا - آرزو عرفان
بررسی و تحلیل محتوای کتاب درسی علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی از منظر مهارت های کاوشگری و توجه فعال
احسان عمویی اسرمی - میلاد عرب - کبری توکلی
سازمان امنیت ملی آمریکا (N S A)
حمزه عباسی
اثر مدیریت دانش بر نوآوری کارکنان: مطالعه موردی کتابخانههای عمومی شهر تبریز
نیر ترقیخواه دیلمقانی
تبیین انقلاب ویتنام با تأکید بر تعاریف «ترکیبی» انقلاب
مهدی حقیقی
رابطه میان سبک های رهبری مدیران و مدیریت دانش در مدیران مقطع متوسطه شهرستان بابل
سیده مرضیه هاشمی - محمدباقر فرقانی اوزرودی - وحید فلاح
شناسایی توسعه کدهای اخلاقی برای مدیریت شهری مبتنی بر توسعه پایدار با روش دلفی
داود کیاکجوری - جعفر کیالاشکی - محمدجواد تقی پوریان - مریم رحمتی
پیامدهای حمایت سازمانی ادراک شده در معلمان
سیده قدسیه کاملی
نقش مدیریت دانش بر تعهد سازمانی معلمان مقطع ابتدایی سازمان آموزش و پرورش
فرشته چاری سرستی - بهزاد خلیلی - ام فروه محمدی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0