0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی بازی درمانی بر عزت نفس دانش آموزان پسر
نویسندگان :
ربابه درویش زاده سورکی
1
1- ازاد
کلمات کلیدی :
بازی درمانی،عزت نفس،دانش آموزان پسر.
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی بازی درمانی بر عزت نفس دانش آموزان پسر انجام شد. روش پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل می باشد. جامعه آماري اين پژوهش شامل دانش آموزان پسر دوره ابتدایی شهر ساری در سال 1402 بوده است. نمونه مورد نظر با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس 30 نفر از دانش آموزان در دو گروه آزمایشی و گواه (15 نفر گروه آزمایش و 15 نفر گروه گواه) قرار گرفت. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه عزت نفس استفاده شده است. گروه آزمایش تحت بازی درمانی گروهی در 8 جلسه با مدت زمان 60 دقیقه بصورت یک جلسه در هفته قرار گرفتند. ولی در مورد گروه کنترل، هیچ آموزشی در طول دوره تا زمان گرفتن پس آزمون صورت نگرفت. پس از مداخله آزمایشی از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس نشان داد در بین افراد شرکت کننده در گروه های آزمایش و کنترل از لحاظ نمره عزت نفس دانش آموزان در پس آزمون معنی دار بوده است. بنابراین بازی درمانی بر عزت نفس دانش آموزان پسر تاثیر دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تکنولوژی نقل و انتقال با تکیه بر مفاهیم اسلامی (مورد مطالعه: کاربرد تکنیک طی الارض)
سرور سفیدگر - حسین علی احمدی جشفقانی
تاثیر کلاس های هوشمند بر انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان ساری ناحیه یک
سیده هما قایم مقامی - معصومه هدایتی - محنا طالبی - صدیقه باقری
کشف دلایل ریزش درسی دانش آموزان توسط الکوریتم های داده کاوی
کاظم کوثری - اعظم کرمی بیارجمند
پیوند بین رسانه وآموزش
لیلا صحرائی سیدمحله
تاثیر عوامل فرهنگی بر یادگیری کودکان ابتدایی
شهریار سلیمانی - محمد عظیمی
بررسی رابطه تربیت هنری و خلاقیت در دانش آموزان دوره دوم ابتدایی شهر ساری
طاهره سعادت - خدیجه عباسی - فریبا قربانی - سیده اعظم حسینی
اثربخشی بازی های گروهی بر مهارت های اجتماعی کودکان پیش دبستانی 5تا7ساله شهرستان شاهرود
زهرا قدس - مینا کافی
تقویت هویت ملی واجتماعی دانش آموزان با استفاده از نقش بازگویی قصه های پدر و مادربزرگ های خانواده
جلیل سالک ذوقی - مظاهر فرمانی
کاربرد جدول سودوکو در یادگیری ریاضی دانش آموزان پایه اول ابتدایی
مینا ریخته گر - عظمی جعفری - عاطفه عباس پور بنهنگی - رقیه مهرابی راد - ناهید عزیزی - شمسه خلیلی
بررسی رابطه ی بین سواد رسانه ای معلمان با عملکرد تحصیلی و روحیه ی علمی دانش آموزان
مریم بخشش - علی بهرامی عبدل
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0