0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش خانواده و مدرسه در پرورش مسئولیتپذیری دانشآموزان
نویسندگان :
مرتضی مهری
1
افشین گهواره بند
2
1- آموزش و پرورش ابهر
2- آموزش و پرورش ابهر
کلمات کلیدی :
مسئولیتپذیری،خانواده،مدرسه،سبکهای فرزندپروری،مهارتهای زندگی
چکیده :
این پژوهش به بررسی نقش خانواده و مدرسه در پرورش روحیه مسئولیتپذیری دانشآموزان میپردازد. مسئولیتپذیری به عنوان یکی از مؤلفههای اصلی شخصیت اخلاقی و اجتماعی، تأثیر مستقیمی بر موفقیت تحصیلی، شغلی و اجتماعی افراد دارد. خانواده از طریق سبکهای فرزندپروری مناسب، روابط عاطفی مثبت و الگوسازی رفتارهای مسئولانه و مدرسه از طریق برنامههای آموزشی، فعالیتهای گروهی و نقش معلمان به عنوان الگو، به رشد این ویژگی کمک میکنند. با این حال، هماهنگی و تعامل بین این دو نهاد تربیتی برای ایجاد یک محیط تربیتی مؤثر و پایدار حیاتی است. این پژوهش با مرور پیشینه تحقیق و تحلیل نقش خانواده و مدرسه، به خلأهای تحقیقاتی موجود پاسخ میدهد و راهکارهایی مانند طراحی کارگاههای آموزشی برای والدین و معلمان، ایجاد برنامههای عملی در مدارس و پژوهشهای آینده درباره نقش فناوری و رسانه ارائه میکند. نتایج این پژوهش نشان میدهد که همکاری بین خانواده و مدرسه و بازنگری در برنامههای تربیتی، به پرورش مسئولیتپذیری در دانشآموزان و ایجاد جامعهای مسئولیتپذیر کمک میکند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی و ارزیابی توسعه آموزشی معلمان در آموزش و پژوهش
زینب منتظری - امین منتظری
طراحی اقتصادی نمودار کنترلی چند متغیره بیزی با فواصل نمونه گیری متغیر
علی اکبر حیدری - سجاد آقازاده صادق بیگلو
واکاوی چالش های آموزش برخط در تحقق عدالت آموزشی
فوزیه فتحعلی پور - پری عزیزی - مریم خانی
بررسی و شناخت علل وعوامل اختلالات اضطرابی در نوجوانان
کریم عزیزی - مرتضی زارع - مصطفی مسلمی - حامد شاهنوریان
ارائه الگوئی جهت طراحی نرم افزارهای آموزش ریاضی
مرتضی گرزین نژاد
تحلیل محتوا کتاب علوم چهارم ابتدایی از دیدگاه الگوی خلاقیت گیلفورد
فردوس حیدری ریکنده - پریسا سالار
دلایل عدم تمایل یادگیری زبان انگلیسی در بین دانس آموزان و دانشجویان ایرانی
علی قاسمی
مروری بر مطالعات مشاور مالی حرفه ای و خود کنترلی
اکرم تفتیان - یوسف موحدی فر
بررسی تاثیر تکلیف شب بر فرآیند یادگیری دانش آموزان ابتدایی
زهرا بهرامی - سیده بتول حسینی
شناسایی نیازهای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد گرگان، در یادگیری زبان انگلیسی
نگین جباری - فائزه شریفی - شبنم برزگر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0