0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تأثیر رهبری تحولآفرین و فرایندهای مدیریت دانش بر میزان نوآوری سازمانی معلمان مدارس ابتدایی شهرستان نوشهر
نویسندگان :
سیده صدیقه موسوی میرکلایی
1
سیده لیلا سمائی
2
معصومه ملک پور
3
پریسا کیالاشکی
4
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس
4- دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس
کلمات کلیدی :
رهبری تحولآفرین،نوآوری سازمانی،فرایندهای مدیریت دانش،معلمان دوره ابتدایی
چکیده :
این پژوهش با هدف بررسی تأثیر رهبری تحولآفرین و فرایندهای مدیریت دانش بر میزان نوآوری سازمانی معلمان مدارس ابتدایی شهرستان نوشهر صورت گرفته است که روش تحقیق از نظر هدف کاربردی، از لحاظ جمعآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری کلیه معلمان ابتدایی شهرستان نوشهر بوده و براساس جدول مورگاه 180 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب و برای جمعآوری اطلاعات از سه پرسشنامه استاندارد (پرسشنامه رهبری تحول آفرین، فرایندهای مدیریت دانش و نوآوری سازمانی) استفاده گردید و برای تجزیه و تحلیل دادهها علاوه بر آمار توصیفی از تحلیل همبستگی استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که رهبری تحولآفرین بر نوآوری سازمانی معلمان تأثیر دارد. همچنین فرایندهای مدیریت دانش بر نوآوری سازمانی معلمان تأثیر معنیداری دارد. با توجه به نتایج پژوهش مبنی بر تأثیر رهبری تحولآفرین بر فرایندهای مدیریت دانش و نوآوری سازمانی، به مدیران و مسئولان آموزش و پرورش پیشنهاد میگردد: 1- ویژگیهای شخصیتی رهبری تحولآفرین در فرایند گزینش و جانشینپروری رهبران و همچنین، ترویج فرهنگ تحولآفرینی و تقویت ویژگیهای تحولآفرینی، تسهیل مشارکت بیشتر پیروان با ایجاد چشمانداز مشترک و تصریح اهمیت تعهد قوی نسبت به هدف مورد توجه جدی قرار بگیرد.2- استفاده از مهندسی مجدد وظایف سازمان توسط مدیران با استفاده از ترغیب ذهنی به عنوان عامل محرک در معلمان 3- بهرهگیری از سبکهای مشارکتی در مدیریت و برقراری ارتباط با معلمان
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
استفاده از ادبیات داستانی با رویکرد قصه گویی در آموزش علوم تجربی
منیره محمدزاده - علی محمدقائمی
اثربخشی طرحواره درمانی در مادران دانشآموزان بر اختلال پرخاشگری آنان
معصومه یوسف رشیدی - فاطمه شمس ناتری - سکینه شمس ناتری
دانش دردسرساز و دانش آستانه در آموزش
فرشته گلیان
بررسی نظری عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
حاتمه رجبی نیا - علیرضا ردایی
مقایسه محتوای کتاب های درسی علوم تجربی ششم ابتدایی ایران، هندوستان، ترکیه و آمریکا بر اساس سودمندی محتوا، هدف های آموزشی، شکل و خصوصیات ظاهری
مریم نظری - ائمه صادق کوهستانی
استفاده از اقدام پژوهی برای جبران عقب ماندگی تحصیلی: (ناشی از تغییر رشته تحصیلی)
زهرا کریمیان - رضا نجارنیا فیروزجاه
تلفیق علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات در آموزش
اکرم خسروگردی - منصوره حسنی سبزوار - حسنیه قاضی زاده علمداری
نقش حافظه کاری و مداخلات مربوط به آن در اختلال یادگیری خاص از نوع نارساخوانی
سمانه سیاحی - رقیه موسوی - زلیخا ایزدپناه
تاثیر فناوری ، سواد رسانه ای و فضای مجازی معلمان بر آگاهی بخشی و تربیت دانش آموزان
سمانه شاه حسینی - مهسا بیشه کلایی
تاثیر تکنولوژی بر یادگیری و سلامت روح و روان
ابوالفضل ایزی - مهسا غلامحسین زاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0