0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
استفاده از ادبیات داستانی با رویکرد قصه گویی در آموزش علوم تجربی
نویسندگان :
منیره محمدزاده
1
علی محمدقائمی
2
1- دانشگاه آزاد قائمشهر
2- دانشگاه علامه طباطبائی
کلمات کلیدی :
قصه گویی،آموزش،علوم تجربی
چکیده :
چکيده امروزه، هنوز در بسیاری از مدارس معلمان از روش های سنتی مبتنی بر سخنرانی برای تدریس استفاده می کنند و دانش آموزان این گونه مدارس محکوم به نشستن و شنیدن هستند. بدون اینکه در فرایند یادگیری نقش داشته باشند. در حالیکه، میل ذاتی انسان به شنیدن قصه موجب شده است تا قصه گویی به عنوان یکی از روش های آموزشی و تربیتی در طول اعصار مورد توجه باشد. قصه گویی در نظام آموزشی می تواند با اشکال مختلف درسی بیامیزد، به شرطی که روی برنامه ها به خوبی فکر شده باشد و ارتباط بین بخش های آن منسجم باشد. معلم در نقش یک قصه گوی خوب می تواند مهارت خوب گوش کردن و مهارت زبانی دانش آموزان را بالا برده و یا خوب تلفظ کردن، استفاده از عبارات صحیح و اصولی و خوب بیان کردن الگویی صحیح در اختیار قرار داده و تاثیرگذار باشد. گفتن قصه انگیزه یادگیری را زنده می کند و مطلب را در حافظه جای می دهد. هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر ادبیات داستانی با رویکرد قصه گویی بر یادگیری علوم تجربی در دانش آموزان است. پژوهش حاضر از نوع توصیفی-مروری می باشد که برای جمع آوری آن از مقالات و منابع معتبر در این زمینه استفاده شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی کارکردهای روش تربیتی مقایسه ای و تمثیل در قرآن کریم
لطفعلی آتشبار
اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
سیده فاطمه زهرا ذبیحی - فاطمه طاهری سنگتراشانی
بررسی علل افت تحصیلی در مدارس ایران
مهران ترابی رستمی - علیرضا ذبیحی - عارف علیزاده
بررسی رابطه عملکرد تیمهای کاری با انگیزش ورزشی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان شهر بندرعباس
محبوبه اعتصامی - زینب حمدانی پور
تاثیرات فناوری های نوین در آموزش و پرورش
محسن عسکری - سید یحیی حسین پور
بررسی اثر ضد میکروبی عصاره ریشه گیاه دارویی قاصدک Taraxacum officinalis بر برخی از باکتری های عامل فساد در موادغذایی
سید اشکان نورانی - کمال قربانی
آموزش و پژوهش در دانشگاه ها و مدارس
رضا یوسفی سعیدآبادی - آسیه رستگار - کوثر طاهری
چه زمانی باید حد را به حدهای چپ و راست بشکنیم؟
صادق قاسمی
بررسی رابطه بین مدیریت کیفیت جامع و عملکرد تحصیلی دبستان با نوآوری به عنوان یک واسطه با استفاده از مدل معادلات ساختاری در سال 1403
معصومه خدائی - مریم رودگرپور - کامیار ملکی
آموزش مجازی ،مزایا و محدودیت های آن
زهرا ردایی - فاطمه پاشا - امید مرادی شورکایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0