0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
روش تدریس مبتنی بر حل مسئله و پرورش تفکر خلاق
نویسندگان :
مرضیه کرمانیان
1
1- آموزش و پرورش شهرستان بابل
کلمات کلیدی :
حل مسئله، روش تدریس، تفکر خلاق.
چکیده :
چکيده در وضعیت کنونی، خلاقیت نه یک ضرورت، بلکه شرطی برای بقاست. بنابراین لازم است نظام آموزشی بر تربیت و پرورش افرادی تاکید کند که به حل خلاق مسائل پیش بینی ناپذیر قادر باشند. با توجه به این نگرش هدف اصلی این پژوهش بررسی میزان اثر بخشی روشهای تدریس مبتنی بر حل مسئله بر پرورش تفکر خلاق در دانشآموزان میباشد. با توجه به نوع تحقیق، به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده، دو گروه گواه و آزمایش انتخاب شدند. گروه آزمایش علاوه بر آموزش های مرسوم طرح که توسط دبیر مربوطه اجرا می شد، به مدت 25 جلسه تحت آموزش مبتنی بر حل مسئله توسط نگارنده قرار گرفتند. در پایان برای سنجش خلاقیت از فرم 60 سوالی عابدی استفاده شد. بعد از جمع آوری داده ها، فایل داده ها در نرم افزار spss17 تشکیل و با استفاده از آمارهای توصیفی (میانگین، انحراف معیار و درصد ) و آزمون های T-TEST و آنالیز واریانس یک طرفه و همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رابطه بین پذیرندگی شغلی و کمال گرایی در بین مدیران و معاونین مدارس ابتدایی مازندران
حاتمه رجبی نیا - جعفر نصیر ناتری
ارزیابی وقوع رفتار غیرمدنی در اساتید
زهرا عابدینی - لیلا طاهری - مریم سعیدی - اعظم محمدعلی پور
پذیرش فایده و استفاده از فناوری اطلاعات سلامت
هستی مهدی نژاد دوغیکلا - منور قلی زاده
تاثیر تحقیق و پژوهش در یادگیری
نگار کاظمی
مقایسه فلسفه تربیتی ماریا مونته سوری و توران میر هادی
نرگس زحل - ولی شکری
بررسی رابطه اضطراب جدایی بر اساس سبکهای دلبستگی در دوره اول ابتدایی شهرستان چالوس
فیروزه نصیری - مرضیه سام دلیری
مدیریت بحران جهانی وچالش های رهبری
سیده خدیجه هاشمی - عصمت مسعودی ندوشن
راهکارهای معلمان وپرورش استعدادیابی در دانش آموزان
روح اله نورپور جویباری
تاثیر کیفیت خدمات بر نوآوری سازمانی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان مازندران
حمیدرضا گوهررستمی - ابوالفضل آریج
آیا بین هویت دانش آموزان و شادکامی در آنها رابطه وجود دارد؟
حوا خزائی علی آباد - سمیرا پناهیان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0