0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تاثیر رهبری تحول آفرین مدیران آموزش و پرورش بر خلاقیت معلمان مقطع ابتدایی شهر چمستان
نویسندگان :
الهام روستایی
1
معصومه شادبخت
2
1- غیرانتفایی آمل
2- غیرانتفایی آمل
کلمات کلیدی :
رهبری تحول آفرین، مدیران آموزش و پرورش، رفتارهای خلاق ، معلمان مدارس، شهرچمستان
چکیده :
تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر رهبری تحول آفرین مدیران آموزش و پرورش بر خلاقیت معلمان مقطع ابتدایی شهر چمستان انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر نوع، توصیفی و از روش اجرا، پیمایشی می باشد؛ جامعه آماری در این پژوهش کلیه مدیران و معلمان دوره ابتدایی اداره آموزش وپرورش شهر چمستان بوده که باتوجه به اینکه تعداد مدارس ابتدایی، 50 بوده، لذا تعداد 50 نفراز مدیران و50 نفر از معلمان مقطع ابتدایی به عنوان جامعه آماری انتخاب و با استفاده از جدول کرجسی و مورگان 44 نفر از مدیران و44 نفر از معلمان مقطع ابتدایی به عنوان نمونه انتخاب شده اند. جهت جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه استاندارد رهبری تحول آفرین بس وآوولیو وخلاقیت رندسیپ استفاده شده است. روايي پرسشنامه ها مورد تایید اساتید مجرب، واقع شده و جهت تعيين پايايي، از ضريب آلفاي كرونباخ بهره گرفته شده است. باتوجه به ميزان آلفاي كرونباخ (92/0و91/0)، پايايي ابزار تاييد گرديده است. اطلاعات پرسشنامه با کمک نرم افزار 22 SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. دراين تحقيق براي توصيف داده ها از آمار توصيفي و براي تحليل آنها از آمار استنباطي (آزمون همبستگی و رگرسیون) استفاده شده است. باتوجه به نتایج بدست آمده مشخص شد که رهبری تحول آفرین مدیران آموزش و پرورش بر خلاقیت معلمان مدارس شهر چمستان تاثیرداشته و در سطح معناداری 05/0، تاثیر هر5 فرضیه تحقیق مورد تایید قرار گرفته است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
پیش بینی سبک های تنظیم تفکر در بیماران اختلال اضطراب وسواسی براساس مهارت های خودمدیریتی
امیرعباس بابکیان پور - رضا شریفی نیا
Corporal and non-corporal Punishment in Schools: A case of Khodabandeh secondary Schools
ناصر عباسی
آموزش سطح اشکال هندسی ترکیبی با روش ایفای نقش به دانش آموزان پایه ششم
راضیه ابراهیمیان - فاطمه عشورنژاد - گیتی نقدی - نازله خیری - زهره اکبری
ارزیابی کیفیت آموزشی در آموزش عالی
بهمن خسروی پور - زهره جابری
چگونه توانستم با تلفیق درس و بازی دقت ،توجه و تمرکز دانش آموزان را به یادگیری افزایش دهم؟
سیده ریجانه هاشمی - مجید الیاسی کلهودشتی
ثربخشی مدل آموزشی الگوی تدریس (5E) با رویکرد ساختن گرایی در درس علوم بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی
فاطمه گودرزی
بررسی رابطه مولفه های وفاداری با استفاده از رویکرد مدیریت ارتباط بامشتریان الکترونیکی E-CRM در بین بیمه گذاران شهرستان ساری
امین خطابی هیکویی - علی رضا بزرگمهر - عزت الله احمدی شهمیرزادی - رضاعلی جعفری
تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی براساس روش ویلیام رومی
مرزبان ادیب منش - علی امیری
جعل قاعده
سارا جعفری - فریده جعفری
بررسی تاثیر استفاده از ابزارهای آموزشی برخط بر خودباوری تحصیلی و اضطراب اجتماعی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر زرند
نازیلا خطیب زنجانی - وحید عرب زاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0