0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مقایسه تأثیر روش تدریس فناوری اطلاعات و سقراطی بر میزان یادگیری دانش آموزان
نویسندگان :
پژمان تقی زاده
1
نرگس سالاری
2
1- آموزش وپرورش ناحیه 2 ساری
2- آموزش وپرورش ناحیه 2 ساری
کلمات کلیدی :
روش تدریس، فناوری اطلاعات، روش سقراطی، یادگیری، دانش آموزان
چکیده :
هدف اصلی این پژوهش «مقایسه تأثیر روش تدریس فناوری اطلاعات و سقراطی بر میزان یادگیری دانش آموزان» بود. روش پژوهش در این مطالعه شبه آزمایشی از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری را کلیه دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه 2 شهر ساری به تعداد 1364 نفر در سال تحصیلی 97-1396 بود که از این تعداد 60 نفر (30 نفر در گروه آزمایش و 30 نفر در گروه گواه) به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها آزمون پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربي بود. نتایج آزمون تی زوجی با استفاده از نرم افزار SPSS22 نشان داد که روش تدریس با فناوری اطلاعات بر میزان یادگیری تأثیر مثبت و معناداری دارد. روش سقراطی بر میزان یادگیری تأثیری ندارد. همچنین بین روش تدریس از طریق فناوری اطلاعات با روش تدریس سقراطی بر میزان یادگیری تفاوت معناداری وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی اثرات مهارتهای ارتباطی معلمان برتحقق یادگیری دانش آموزان با نیازهای ویژه
فاطمه فیاضی - سارا سام دلیری - ستایش بابایی - فاطمه وحدانی - زهرا نجاتی - جعفر عموزاده
پیش بینی عملکرد عاطفی کارکنان براساس مهارت گفتارسالم مدیران
امیرعباس بابکیان پور - محمدعلی روشنی نژاد
طراحی الگوی تدریس اثربخش ضرب دورقم در دورقم با رویکرد حل مسئله
فریدون پریش - فریبا پورعابدین - اعظم دهقانی پوده - لیلا سهرابی - زهرا عبداللهی - فاطمه مددی - حمیدرضا سعادتی - بابک جلالی - امین رضوانی
بررسی نظری عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
حاتمه رجبی نیا - علیرضا ردایی
ساخت و اعتباریابی مقیاس آینده پژوهی مدیریت آموزشی با رویکرد رقابتی در آموزش عالی
فاطمه حسن پور
بررسی پیشگیری مدرسه محور از بزهکاری کودکان
محمدحسین ابراهیم ابادی
بررسی کتاب ریاضی 2 یازدهم تجربی
مریم سلیمانی کیا - عفت شیخی
بررسی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی کیفی – توصیفی و مزایا و معایب آن
شهین زارع
The Effect of Situational Comedies on the Auditory Comprehension and Motivation of Iranian Intermediate EFL Learners
Mahmoud Moradi Abbasabady
بررسی حاکمیت شرکتی و Qتوبین در اندازه گیری عملکرد سازمانی
خدیجه ابراهیمی نیاک
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0