0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
The Effects of Using Animated Situational Comedy on Students Learning Grammar.
نویسندگان :
Seyede Khadije Mohseni Alhashem
1
1- پیام نور واحد رشت
کلمات کلیدی :
Keywords: Animated Sitcom, Grammar, Grammar teaching.
چکیده :
Abstract Teaching grammar has always been a concern for teachers of foreign language. Recently, there have been remarkably significant developments in the field, effectiveness of using videos for language teaching purposes. This study utilized an English animated situational comedy (sitcom) as an authentic type of multimedia to teach grammar (simple present and simple past tense). In the present research two homogeneous groups of intermediate level of language learners from a secondary school in Ardebil were selected and instructed by the researcher (teacher) during five weeks of treatment. Participants divided into two groups of 20. During the study both groups were taught mentioned grammar items and related examples. The experimental group was exposed via animated sitcom and control group through traditional way. Two tests were administered to each group: the pretest and posttest. The data obtained through the pretest and posttest from the experimental and control group were submitted to a t-test to analyzing the results of the two different type of instruction. The posttest results showed that students who were exposed to animated sitcom, performed considerably better than the students who received traditional instruction. The findings of this study have implications for L2 learners and encourage them to change their view of grammar. Moreover, using these kinds of animation will have positive effect on learners’ motivation to learn grammar.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی نقش پیوند والدینی در پیشبینی نگرش به زندگی دانشآموزان دختر دوره متوسطه
اعظم شاکر اردکانی - علی محمد اخوت - اکرم خالصی اردکانی
بررسی روش های ارزشیابی به عنوان ابزاری برای پیشرفت در آموزش و یادگیری ریاضیات
مهلا سالمی - فاطمه برزگر - ایرج سالمی
شناسایی عوامل تاثیرگذار فناوری اطلاعات بر سواد اطلاعاتی
نادی علیزاده - نرگس نیک زاد
بررسی رابطه بین باورهای فراشناختی و اضطراب کرونا در دانش آموزان متوسطه اول شهر بابل
آتنا باقرزاده شش پل - فریبا فرحیان رودی - مریم دولت یاری
برنامه درسی تربيت شهروندي دوره ابتدایی؛چيستي، چرايي، رويكردها و راهكارها
عاطفه بهبودی - گلناز بارانی - صادق رزاق زاده
نقش معلمان در تقویت روحیه امر به معروف و نهی از منکر در دانش آموزان
سیده محترم محسنی - سیده سمانه قربانی - سیده لیلا موسوی - منصوره حسن زاده شهابی
مدل ها و سیستم های آموزش الکترونیکی
علیرضا مقدسی
رفع کج فهمی ها در مورد آرایش الکترونی کوانتومی در کتاب شیمی دهم
علیرضا ناصری مود
نقش الگویی والدین در تشویق فرزندان به نماز و روزه
حوا محمدی - زینب آریا
بررسی و تحلیل اشعار هیوا مسیح براساس نظریه اشکلوفسکی
فرزاد تازیک
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0