0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه حمایت اجتماعی معلمان با انگیزش مشارکت در کلاسهای اوقات فراغت و فوقبرنامه ورزشی
نویسندگان :
شیما عابدی
1
مسعود دامنی
2
محمد رحیمی
3
مرضیه اوشال
4
1- اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
2- اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
3- اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
4- اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
کلمات کلیدی :
حمایت اجتماعی، انگیزش مشارکت، کلاسهای اوقات فراغت، فوقبرنامه ورزشی
چکیده :
هدف کلی تحقیق حاضر بررسی رابطه حمایت اجتماعی معلمان با انگیزش مشارکت در کلاسهای اوقات فراغت و فوقبرنامه ورزشی میباشد. جامعه آماری را کلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه شهر زاهدان تشکیل میدادند که تعداد آنها 10371 نفر بود. با استفاده از جدول مورگان، تعداد افراد نمونه 380 برآورد شد. این تعداد، بهصورت تصادفی خوشهای چندمرحلهای از میان 44 دبیرستان انتخاب شدند. ابزار جمعآوری اطلاعات دو پرسشنامه که شامل مقیاس رفتار بین فردی(IBS) پلیتر و همکاران (2008) و پرسشنامه ورزش گرایی (SOQ) گیل و دیتر (1988) بودند. براي تجزیهوتحلیل اطلاعات موجود در پرسشنامهها از تحلیل رگرسیون و ضریب همبستگی پیرسون با استفاده از نرمافزار SPSS نسخه 24 استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد بین حمایت از استقلال، حمایت از شایستگی و حمایت ارتباطی دبیران با انگیزش مشارکت در کلاسهای اوقات فراغت و فوقبرنامه ورزشی ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد؛ بنابراین به نظر میرسد معلمان تربیتبدنی بهتر است در شیوه رهبری خود از استقلال دانش آموزان حمایت کنند و با دادن حق انتخاب به دانش آموزان در خصوص انتخاب فعالیتهای اوقات فراغت و فوقبرنامه شرایطی را فراهم آورند دانش آموزان با آزادی در عمل در فعالیتهای درون مدرسهای و برون مدرسهای مشارکت نماید.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تعیین رابطه طرحوارههای ناسازگار اولیه با اختلال اضطراب منتشر و سازگاری تحصیلی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه
لیلا جعفری - محمد میرزائی
الگوهای تدریس کارآمد با رویکرد شناختی برای آموزش مجازی علومتجربی: یک مطالعه پدیدارشناسی
محمد دلاور - فاطمه احمدی - فریده حمیدی
بررسی اثرات تربیتی بر بهبود مسائل درسی (مورد مطالعه دانش آموزان دوره ی اول ابتدایی شهرستان علی آباد کتول)
مینا صنعتی - اکرم جوادی - امیر بهرادفر
تأثیر آموزش غنی شده مبتنی بر شبکههای مجازی بر یادگیری و یادداری درس علوم دانش آموزان پسر پایه چهارم شهرستان آمل
رضا پاشا - محمد جواد عبدی - سید اکبر احمدی - فاطمه کلوانی نیتلی
خودآگاهی، کیفیت بخشی به آموزش و ارتباط مؤثر معلم و دانش آموز بر اساس سبک های یادگیری
فاطمه محمدی زاده
مقایسه آموزش مجازی با آموزش حضوری
سید علی اصغر پرستاران - مریم پرستاران - زینب درویش نوری - هاجر فدوی - رودابه جانعلی پور عمران
نقش تمرینهای آموزشی در افزایش علاقهمندی کودکان به مطالعه و ریاضیات در کودکستان
مرضیه کرمانیان - فاطمه احمد زاده عالمی
آموزش عملی: نقش رویکردهای پروژه محور در پرورش خلاقیت در کلاس های ابتدایی
ملیکا شهریاری - لیلا قلیان - آیناز یاری - زهرا ابراهیم زاده - فاطمه جلیلی
نگاهی به رویکرد STEM و نگرش معلمان داخل و خارج از کشور بر آن
فرشته گلیان
تاثیر اختالل شخصیت ضد اجتماعی بر روابط اجتماعی دانش آموزان پسر پایه چهارم دبستان وحدت شهرستان بهارستان1 سال تحص 1402_03یلی
ریحانه نصراللهی - فریناز ممبینی - زهرا سمائی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0