0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش مولفه های سواد بدنی در اجرای برنامه های درس تربیت بدنی مدارس ناحیه 2 شهرستان ساری
نویسندگان :
بهزاد باقریان
1
اسحق علی خطابی
2
رضا آرامش
3
سید عبدالحسین علوی
4
1- دانشگاه ازاد ساری
2- آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
3- اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
4- اداره آموزش و پرورش شهرستان ساری ناحیه 2
کلمات کلیدی :
سواد بدنی،درک و دانش،احساس خود و اعتماد به نفس،خودبیانگری و ارتباط با دیگران،برنامه های درس تربیت بدنی
چکیده :
پژوهش حاضر با عنوان نقش مولفه های سواد بدنی در اجرای برنامه های درس تربیت بدنی مدارس ناحیه 2 ساری از نظر هدف کاربردی از نظر روش توصیفی و از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه معلمان تربیت بدنی مدارس ناحیه دوشهرستان ساری برابربا 179 نفر می باشد. حجم نمونه براساس جدول کرجسی- مورگان تعداد 118 نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای (بر اساس جنسیت) انتخاب شدند. ابزار گرد آوری داده ها پرسشنامه سواد بدنی ادراک شده (PPLI) سام (2016) و پرسشنامه محقق ساخته کروکی و شریفیان سطوح برنامه ریزی درسی تربیت بدنی مدارس(1402) بود. برای توصیف و تجزیه داده ها پژوهش در بخش آمار توصیفی تهیه و تنظیم جداول، نمودار، فراوانی، درصد فراوانی و در بخش آمار استباطی به منظور معنا دار بودن فرضیه های پژوهش از (آزمون کلموگروف- اسمیرنف برای بررسی نرمال بودن متغیرها و برای بررسی فرضیه های تحقیق از آزمون همبستگی پیرسون از طریق نرم افزار spss25 استفاده شد. یافته های نشان داد که بین مولفه های سواد بدنی (درک و دانش،احساس خود و اعتماد به نفس، خودبیانگری و ارتباط با دیگران) با اجرای برنامه های درس تربیت بدنی مدارس ناحیه 2 ساری رابطه معناداری وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رابطه بین طرحواره های ناسازگار اولیه و تفکر انتقادی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهشهر
سیده سوده نبوی کارکمی
بررسی تأثیر یادگیری الکترونیکی بر بهبود مهارتهای علمی و شغلی دانشآموزان: تحلیل تجربیات و رویکردهای نوین
مهسا رضائی
ساعت و عقربه های ساعت و دقیقه شمار
مریم یعقوبی - سمانه مت میر
بررسی تاثیر دوره های آموزش خانواده بر عملکرد تحصیلی و تربیتی دانش آموزان دوره ی ابتدایی
سیده نیره هاشمیان رستمی - فاطمه فرزانه صاحبی - سمیه عباسی آزاد گله
عصر الکترونیک؛ معلّم و آموزش قدم به قدم در هزاره ی سوم با ICT
سپیده شیرزادپور - طاهره عقدکی - افتاب محمدی
گنجاندن آموزش مهارتهای مدیریت استرس در برنامه درسی: تأثیرات، چالشها و رویکردها
فاطمه دشتکی
تاثیر عوامل فرهنگی بر یادگیری کودکان ابتدایی
شهریار سلیمانی - محمد عظیمی
طراحی برنامه درسی مبتنی بر بازیهای آموزشی در راستای یادگیری مفاهیم پایه
محسن رحیمی - حسن سعادتی
بررسی تاثیر ابعاد فناوری اطلاعات بر ارتقای عملکرد منابع انسانی
لیلا بیژنی کشکک - سیده سمیه طباطبایی - سیده صغری طباطبایی
Threats of artificial intelligence on nursing care: content analysis
Ali Nourmohammadi - Leila Ghanbari Afra - Leila Taheri - Omid Torabi
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0