0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیر انگیزه پیشرفت و مهارت های ارتباطی بر ابراز وجود درآموزش و پرورش
نویسندگان :
سیده فائزه ساداتی
1
مهدی حسین زاده
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند
کلمات کلیدی :
انگیزه پیشرفت،مهارت های ارتباطی،ابراز وجود
چکیده :
این مقاله به تاثیر انگیزه پیشرفت و مهارت های ارتباطی بر ابراز وجود در آموزش و پرورش می پردازد. ابراز وجود رفتاری است که فرد را قادر میسازد ضمن حفظ حرمت خود و دیگران، احتمال بدست آوردن نتایج مطلوب را افزایش دهد، ابرازوجود با جسارت در اصطلاح مترادف است. مهارت های ارتباطی رفتارهایی هستند که به فرد کمک می کند احساسات و نیازهای خود را به درستی بیان کند و به اهداف شخصی خود دست یابد. این مهارت ها به قدری مهم هستند که شکست آنها می تواند با احساس تنهایی، اضطراب اجتماعی، افسردگی، عزت نفس پایین و عدم موفقیت تحصیلی و شغلی همراه باشد. انگیزه پیشرفت گرایش به تلاش برای انتخاب و انجام فعالیتهایی که هدف آنها رسیدن به موفقیت یا دوری از شکست است. مرور مطالعات نشان داد انگیزه پیشرفت و مهارت های ارتباطی بر ابراز وجود در آموزش و پرورش دماوند تاثیرگذار است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش اصطلاح نامه و هستی شناسی در بازیابی اطلاعات
مجید شیرزاد - ایرج شیرزاد - مریم مهدوی
آینده یادگیری: چگونه فناوری آینده آموزش را شکل می دهد؟
علیرضا سلطانی نظیر - کلثوم اصفهانی - ناصر سام دلیری
چگونه توانستم مهارت حـل مسـأله را در دانش آموزم ارتقاء بخشم و ضعف او را در این زمینه کاهش دهم؟
مهران مداح
چگونه توانستم با روشهای نوین تدریس ،یادگیری ریاضی دانش آموزان را ارتقا ء بخشم
فخرالسادات عابدینیان
ارتقای رفتار شهروندی سازمانی از طریق تقویت هوش معنوی کارکنان آموزش و پرورش
منیژه افضلی - مهدی حسین زاده
Integrating Digital Tools in EFL Classrooms: Analyzing Impacts on Learners' Engagement, Motivation, and Educational Outcomes
Zahraossadat Mirsanjari
نقش و جایگاه فضای مجازی و فناوری در تقویت تعامل خانواده و مدرسه ، راهکارها و پیشنهادها
مهدی محمودی - محدثه عبدالهی فر
بررسی نقش خلاقیت معلمان در ارتقاء توانمندیهای خلاقیت دانشآموزان ابتدایی شهرستان ساری با توجه به نقش میانجی انعطاف پذیری محیط آموزشی
خدیجه مظلومی - رزیتا رئیسی - سیده فاطمه برهانی
واکاوی تجارب زیسته دانش آموزان سمپادی در راستای ویژگی های معلم ایده آل
مرضیه صادقی - تینا آقاجانی دوسالده - کوثر مسلمی
چگونه توانستم مشکل یادگیری علی در درس ریاضی را بهبود ببخشم؟
فاطمه امیرزاده - یاسر درتاج
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0