0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم با تلفیق دانش پداگوژی وروش تدریس فعال سطح علمی دانش آموزان را در یادگیری ریاضی ارتقاء بخشم
نویسندگان :
فخرالسادات عابدینیان
1
1- یزد
کلمات کلیدی :
پداگوژی، تدريس فعال ، ياددهي فعال ، يادگيري ضمني
چکیده :
پداگوژی: هنر یا علم وجودی یک معلم است. در لغت نامه ها از آن به معنی "روش آموزگاری"، "فن تعلیم"، "علم تعلیم" ترجمه شده روشهاي فعال تدريس به روشهايي اشاره دارد كه بتواند فعاليتهايي دانشآموزان را تقويت و يادگيري را به يك جريان دو سويه تبديل نمايد . بنابراين معلم بايد فراگيران را با مطالب يادگرفتني درگير سازد و راه و روش دانستن را به آنها بياموزد نه اينكه صرفاً به انتقال اطلاعات و معلومات اكتفا كند .دانشآموز اغلب مطالب را حفظ و پس از پايان يافتن امتحانات آنها را فراموش ميكند . بكارگيري روشهاي فعال تدريس باعث ميشود تا يادگيري تا عمق جان دانشآموزان رسوخ كند و نه تنها يافتهها و كشفيات خود را به سادگي فراموش نكنند بلكه در طول زندگي آن را به صورت كاربردي به كار ببرند به هرگونه تلاشى که براى هدایت, تکامل و تعلیم و آموزش انسان, صورت مى گیرد کار معلم اطلاق مى شود. ، پداگوژی ریاضی: فرایندانتقال ریاضی ازریاضیدان ها به دانش آموزان وفرایندتبدیل ریاضی پیشرفته به یک موضوع مدرسه ای است در اين پژوهش ميخواهيم بدانيم آيا استفاده از دانش پداگوژی وروشهاي فعال تدريس بر ميزان موفقيت دانشآموزان در درس رياضي موثر است ؟ لذا تحقيق حاضر در پي آن است تا دانش پداگوژی و روش تدريس فعال رابا روش تدريس غير فعال در درس رياضي از لحاظ پيشرفت تحصيلي مقايسه نمايد
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
راهکارهای برطرف کردن ضعف املای دانش آموز کلاس چهارم مدرسه پسرانه شریعتی شهر زرین رود
سمیه بیگدلی
تاثیر فضای مجازی بر کارآفرینی آموزشی
نادی علیزاده - سید سودابه میرانی
برررسی رابطه بین فراهیجانهای مثبت و منفی و مسیولیت پدیری در بین مادران کودکان عادی و استثنایی
ملیکا متولی زاده - مجید علیجان
اصول و استاندارد اعداد و عملیات برای دانش آموزان پایه نهم تا دوازدهم
مریم عبدالملکی - فرزانه فروزانفر - الهام نجفی زاده - ارینب عبدالملکی - فاطمه عبدالملکی
بررسی رابطه سبک رهبری خدمتگزار مدیران بر سلامت روان و رفتار شهروندی در کارکنان آتش نشانی قم
محمد جواد فلاح
تحلیل تفاوت ها در عملکرد تحصیلی ریاضی دانش آموزان پایه ی چهارم بر اساس جنسیت در دبستان شهید قاسمی کیاکلا چالوس در سال تحصیلی 1402
سحر فردوسیان
پیش بینی گرایش به رفتار پر خطر بر اساس سبک زندگی و ویژگی های شخصیتی دانش آموزان
حسین امیری - حسن براتی - معصومه شجاعی
روش های نوین در آموزش جغرافیا
مبین رئوفی - رسول شریفی نجف آبادی
تأثیر محیط آموزش مجازی بر میزان یادگیری دانش آموزان با نقش میانجی اینرسی سازمانی در دوره بحران کرونا (مطالعه موردی معلمان ابتدایی شهرستان آمل)
احترام رمضانی - نادی علیزاده
بررسی تأثیرآموزش ترکیبی بر بهبود عملکرد درس ریاضی دانش آموزان هنرستانهای فنی وحرفه ای وکاردانش ناحیه 2 شهرستان ساری
پارمیس نوائی - پریوش دیوسالار مهاجر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0