0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی شیوههای خلاق تدریس و پرورش خلاقیت در دانشآموزان مقطع ابتدایی
نویسندگان :
کوثر بهداشتی خسروشاهی
1
سیده مریم رسولی
2
محدثه اسمعیلی
3
ملیحه قجقینژاد
4
شهرزاد رشیدیمنش
5
1- دبستان شهدای هولا، اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ساری
2- دبستان شهدای هولا، اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ساری
3- دبستان شهدای هولا، اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ساری
4- دبستان شهدای هولا، اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ساری
5- دبستان شهدای هولا، اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ساری
کلمات کلیدی :
آموزش و پرورش،دانشآموزان خلاق،روش تدریس،معلمان ابتدایی
چکیده :
ارتقا و رشد خلاقیت در دوران کودکی در تمام طول عمر فرد تأثیرگذار است، لذا میتواند تا حد بسیار زیادی پیشرفت کشورها را نیز تحتالشعاع خود قرار دهد. نظام آموزشی برای پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان نیازمند تحولات اساسی است و معلمان و روش تدریس آنها از عناصر کلیدی این نظام هستند. روش تدریس خلاق از مهمترین عناصر مؤثر بر تحقق اهداف آموزشی است و معلمان از این طریق در شناسایی علایق و زمینههای رشد خلاقیت و نوآوری دانشآموزان بسیار مثمر ثمر میباشند. لذا مطالعه حاضر به روش توصیفی- تحلیلی و ابزار کتابخانه ای با هدف بررسی نقش معلمان و مدیران در پرورش خلاقیت دانشآموزان ابتدایی و شیوههای پرورش خلاقیت در آنان انجام شده است. بهترین سن برای ارتقای خلاقیت در سنین کمتر از ده سالگی رخ میدهد. از اینرو، از میان معلمان مقاطع مختلف تحصیلی، نقش معلمان ابتدایی در ایجاد و تقویت خلاقیت از اهمیت ویژهای برخوردار میباشد. در پایان نیز با توجه به موضوع مطالعه و با هدف مشکل گشایی پیشنهاداتی ارائه شدند. در مجموع توصیه میشود دورههای آموزشی ضمن خدمت جهت تقویت قوه خلاقیت معلمان برگزار گردد و نحوه تدریس آنان به صورت ادواری سنجش و ارزیابی شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تعیین مدل رگرسیونی رفتار شهروندی در پیشبینی رضایت شغلی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان ایلام
بتول مهری - رویا جعفری والی - زری حسینی - تقی درخشان فر
چگونگی کاهش استرس دانش آموزان در آموزش مجازی
مهدی حقیقی
عوامل موثر بر آموزش تفکر کارآفرینی بین دانش آموزان
هما میرزا محمدی - مریم لهراسبی نیچکوهی - سکینه جهاندار - ازاده اقلیمی
بررسی رابطه دلبستگی شغلی و خودکارآمدی با نقش میانجی اشتیاق کاری معلمان
زهرا حمزه نتاج بهنمیری - سیده زهرا حسینی
اثربخشی درمان شناختی رفتاری گروهی بر اضطراب فراگیر نوجوانان تک والدی
سمیه جعفری مقدم
The Effects of Using Animated Situational Comedy on Students Learning Grammar.
Seyede Khadije Mohseni Alhashem
ترکیب توابع و به دست آوردن دامنه این توابع با اجتناب از کج فهمی برای دانش آموزان متوسطه
مجتبی نیازی - بهاره اسدیان
بررسی تاثیر سبک های مدیریت بر میزان خلاقیت کارکنان مدارس ششتمد
امیرحسین کیذوری - سیده زینب هاشمی - اعظم صالح آبادی
بررسی و تقلیل معایب کلاس مجازی در درس علوم (مطالعه موردی: منطقه مرزن آباد)
فاطمه تیرگرفاخری - رقیه غرایاق زندی - محمدجواد سینکایی چتن
نقد و بررسی شیوه های مختلف تدریس و نحوه ی اجرای آنها در کلاس
عالیه پیرخندان گلسفید - رضا صفر رضوی زاده - هنگامه کاکاسلطانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0