0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
راهکارهای چگونگی استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در کلاس های چند پایه دوره ابتدایی
نویسندگان :
غزاله شوندی
1
فاطمه شریفی
2
عباس وصالی مزین
3
1- دانشگاه فرهنگیان - پردیس شهید باهنر همدان
2- دانشگاه فرهنگیان - پردیس شهید باهنر همدان
3- دانشگاه فرهنگیان - پردیس شهید مقصودی همدان
کلمات کلیدی :
کلاس های چندپایه، دوره ی ابتدایی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تدریس
چکیده :
هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی چگونگی استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و راهکارهای آن در کلاس های چند پایه دوره ابتدایی در ایران می باشد. روش: پژوهش حاضر به روش کتابخانه ای و از نوع توصیفی-تحلیلی است. همچنین از استخراج آمارها و اطلاعاتی که پیش از این به دست آمده نیز در این پژوهش استفاده شده است. یافته ها: براساس یافته های پژوهش حاضر درمی یابیم که استفاده صحیح معلمان از فناوری اطلاعات و ارتباطات در این نوع کلاس ها، جریان یادگیری را تسهیل و باعث ملموس و عینی ساختن آموخته ها می شود. همچنین در تثبیت مواد آموزشی در ذهن دانش آموزان و پایدار کردن آموخته ها تأثیر گذاشته و زمینه ترغیب دانش آموزان به درس را بیشتر فراهم می کند. نتیجه گیری: با توجه به بحث ها و بررسی های پژوهش حاضر، کلاس های چند پایه عضوی اثر بخش در نظام آموزشی هستند که باید به قدر کافی و وافی به آن ها توجه شود. یکی از راه های حمایت از این کلاس ها، افزایش تاثیرات این نوع کلاس ها و همچنین برقراری عدالت آموزشی یعنی استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در این نوع کلاس ها است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
جایگاه نماد های هویت ملی در کتاب های درسی جغرافیا دوره متوسطه دوم رشته علوم انسانی
مریم ابراهیمی
اثربخشی آموزش مهارت برقراری ارتباط مؤثر بر بحران هویت کودکان پیش دبستانی
پژمان بریمانی - علیرضا اسلامی - محمد شفیعی - سمانه دوست محمد
Construction of the derivative discourse profile with the commognition theory: the case of the tangent line
Saeid Haghjoo - Ebrahim Reyhani
بررسی آموزش مجازی در مقایسه با آموزش حضوری از دیدگاه دانش آموزان متوسطه اول
حسین شکری - حسنی شکری - امیر شیخی
روش های پردازش تصویر (تشخیص خودرو و پلاک )
علیرضا مقیمی - علیرضا آذری مقدم
کاربرد سامانه های اطلاعات مدیریت در تضمین کیفیت دانش سازمانی
علیرضا طاهرنژاد - سیمین امینی زارع - هادی یزدی
بررسی رابطه ی بین تکالیف و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبستان مختلط شهرستان چالوس در سال تحصیلی 1402 - 1403
مهدی صفایی - زینت علی کلاری - کبری مهدیزاده
On the Relationship between Iranian EFL Teachers’ Emotional Intelligence and Classroom Management Styles across Gender
Zahra Aghazadeh - Maryam Soleimani
تحلیل محتوای کتب پیش از دبستان بر اساس مولفه های هویت ملی سند تحول بنیادین آموزشوپرورش
علی حبیبی - مصطفی حاج محسنی - نفیسه زاهدی اول - محمدعلی ابراهیمی دوست
رابطه آینده نگری و کیفیت آموزش عالی در زیست بوم جدید
رویا باباتبار - مهسا غلامحسین زاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0