0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تدوین یک استراتژی برای سازگاری اصول تفرد و اجتماع: بررسی بنیادی نظریه رشد شناختی ویگوتسکی
نویسندگان :
فرشاد محمدی
1
علی کرد
2
نگین نعمت اللهی
3
آرزو سعادتی
4
1- دانشگاه فرهنگیان - پردیس علامه طباطبایی بوشهر
2- دانشگاه سیستان و بلوچستان
3- دانشگاه آزاد اسلامی سراوان
4- دانشگاه آزاد نیشابور
کلمات کلیدی :
اصول آموزش و پرورش،اصل تفرد،اصل اجتماع،ویگوتسکی،رشد شناختی
چکیده :
در میان اصول هفت گانه کرشن اشتاینر، بین دو اصل تفرد و اجتماع تناقضاتی وجود دارد و لازم است برای رفع این ناسازگاری اقداماتی صورت بگیرد. از گذشته تا به حال شاهد اقداماتی چند در این زمینه بوده ایم ولی بیشتر آنها جنبه عملی و تجربی داشته اند که احتمال سوگیری در آنها وجود دارد. به همین دلیل تدوین یک چارچوب نظری برای این مهم، ضروری به نظر می رسد تا این فرایند را از عینیت کافی برخوردار نماید. نظریه رشد شناختی ویگوتسکی می تواند توجیه نظری مناسبی باشد که در آن در عین توجه به عوامل اجتماعی، فرهنگی و محیطی، به ابعاد شخصی دانش آموز نیز توجه می شود و چه بسا مقصود آن بیشتر از اجتماع، خود فرد باشد. نوشته حاضر، یک بررسی اجمالی در این زمینه می باشد و امید است نگارندگان آن در فرصت دیگری، بتوانند این مطالعه را با تعمق بیشتری مورد واکاوی قرار داده و امکان عملی استفاده از آن را به دست دهند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی ارتباط رضایت شغلی و مهارت ارتباطی کارکنان اداره ورزش و جوانان استان مازندران
مهدی کاویانپور - فرشاد امامی
نگاهی تازه به رسایل سهروردی
طیبه امینی ونکی
اثربخشی بازی درمانی گروهی کودک محور بر اضطراب دانش آموزان دوره دوم ابتدایی
محمدرضا عباسی - فاطمه محمد حسنپور دیوکلائی - بهاره حسنپوراصیل - اسحاق سام خانیانی
بررسی تأثیر زندگی کاری الکترونیکی بر تکنو استرس و تنهایی معلمان مقطع ابتدایی
رویا عبدی
مروری بر مشکلات و راهبردهای تدریس به زبان فارسی در مناطق دوزبانه
مریم رضائی
شاخصه های اخلاق در حرفه ی معلمی از دیدگاه نهج البلاغه
لیلا رمانی
تدریس به روش معکوس آری یا خیر؟!
عاطفه عارفی
Enhancing Professional Development through Reflective Teaching Practices Among EFL Teachers
Zahraossadat Mirsanjari
سواد رسانه ای یک نیاز نخست در دوران همه گیری ویروس کرونا
اعظم جهانگیری - سمیرا ابراهیم پور کومله
چگونه توانستم مشکلات املای پارسا دانش آموز پایه دوم در مدرسه ی شاهد اکبرپور را بهبود ببخشم.
مهران ترابی رستمی - محمد ندیم - مهدی دهقان طزره
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0