0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تبیین چالش های پیش روی ارائه تکالیف مهارت محور
نویسندگان :
فضه بهرامی دونچالی
1
زهرا صادقی سرخنی
2
احیا زهدی چرمخوران
3
سهیلا ازوجی
4
1- آموزش و پرورش
2- آموزش و پرورش
3- آموزش و پرورش
4- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
تکالیف، تکالیف مهارت محور، چالش ها، مشق شب
چکیده :
اين پژوهش به منظور بررسي چالش های پیش روی ارائه ی تکالیف مهارت محور صورت گرفته است. روش پژوهش توصيفي ـ تحليلي است و روش جمع آوري اطلاعات نيز اسنادي(كتابخانه اي) است و اسناد مورد تحليل شامل كتاب ها، پايان نامه ها، نشريات داخلي، سايت هاي معتبر علمي، نظر صاحبنظران و پيشينه مطالعاتي و پژوهش ها در اين زمينه بوده است. یکی از راه های ارتباطی بین آموزش های مدرسه ای و جامعه خارج از مدرسه، تکلیف دانش آموزان است. تکلیف درسی همواره به عنوان یکی از عوامل مهم در تحقق یادگیری مطرح ودر هر دوره متناسب با برداشتی که از یادگیری وجود داشته، شکل و نوع تکلیف نیز متفاوت بوده است. امروزه با توجه اینکه مهم ترین اهداف آموزش و پرورش، پرهیز از حافظه محوری صرف و توجه به ابعاد یادگیری، افزایش نشاط و شوق به یادگیری، یادگیری مادام العمر و توسعه یادگیری به فعالیت های خارج از کلاس درس است، ارائه تکالیف مهارت محور مورد تأکید قرار می گیرد. یافته های این پژوهش نشان داد چالش های پیش روی ارائه تکالیف مهارت محور می توان از تمرکزگرایی، مدرسه، معلم و کلاس درس، ناآگاهی اولیا و حجم و محتوای کتاب های درسی، نام برد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
راهکارهای تقویت مهارت خواندن و درک مطلب دانش آموزان به روش اقدام پژوهی
عسل فریدونی کوچکسرایی
تبیین رابطه قدرت برند با وفاداری مشتریان با نقش میانجی قدرت خرید مشتریان در فروشگاههای کفش ورزشی
لیلا رحمی - زهره عبدالهی - کیمیا کاهنی - سعید کولیوندی
مقایسه تطبیقی آموزش مهارت محور در مدارس فنی حرفه ای بین کره جنوبی،ژاپن و ایران
فاطمه گنجی
بهینه سازی آموزش ریاضی با استفاده از فناوری اطلاعات
مرتضی گرزین نژاد
بررسی لزوم توجه به تفکر انتقادی در برنامه درسی مدارس ابتدایی
سید یوسف ساداتی پایین رودپشتی - آرش ابراهیم زاده - محمدرضا اسماعیل پور
بررسی ارزشیابی توصیفی بر خلاقیت یادگیری دانش آموزان
آمنه مهد ی زاده
بررسی رابطه ادراک از عدالت آموزشی با اشتیاق تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه
پریسا لطفی - مریم لطفی
یادگیری معکوس
زهره سربندی فراهانی
چگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم ابتدایی را با مسائل اخلاقی و تربیتی آشنا سازم
زهرا غفاری آبی سفلی
اثربخشی آموزش مهارت جرات ورزی بر شیوه های مقابله با استرس دانش آموزان متوسطه اول
اسحاق سامخانیانی - محمد شفیعی - بهاره حسن پور اصیل - سیده یاسمن هاشمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0