0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
روایتی از بهبودیادگیری دانش آموزان درمفهوم دستگاه گوارش از طریق ساخت مدل
نویسندگان :
نسرین نصراللهی
1
زهرا سهرابی
2
معصومه افضلی
3
فاطمه افضلی
4
سیده راحیل هاشمی
5
1- آموزش و پرورش
2- آموزش و پرورش
3- آموزش و پرورش
4- آموزش و پرورش
5- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
تدریس مشارکتی – حل مساله – آموزش علوم
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر، .بهبود درک دانش آموزان پایه چهارم از مفهوم دستگاه گوارش می باشد. باتوجه به مستندات در مشاهدات اعضای گروه از کلاس درس و آزمون های کلاسی و دیگر ابزارهای سنجش دانش آموزان مساله شناسایی شد. این موضوع یکی از مسایل اساسی در آموزش درس علوم است. این پژوهش در مدرسه شاهد دختران و تعداد427 دانش آموز انجام شد. در شرایط موجود، آموزش این مفهوم به محفوظات وسطوح پایین یادگیری توجه ویژه می شد اما باتوجه به اهمیت آن تصمیم بر این شد تا از روش تدریس فعال ابزار و رسانه مطلوب و ساخت و تولید توسط دانش آموزان استفاده شود به صورتی که دانش آموزان در مسیر یادگیری مشارکت داشته و از طریق فعالیت عملی به اهداف درس دست یابند. نتایج حاصل از یافته های پژوهش نشان می دهد، استفاده از فعالیت های خلاقانه و ابتکاری و ایجاد زمینه برای مشارکت فعال دانش آموزان در جریان یادگیری تاثیر مثبت دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر اختلال سلوک دانش آموزان پایه اول
رضا رئیس پور - سیده معصومه حسینی
تدوین برنامه استراتژیک استعدادیابی فوتبال استان مازندران
سیدحسین علوی - حمیدرضا خسرپور
تاثیر نرم افزار های آموزش ریاضی بر خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم
مائده علیزاده - فاطمه فلاح - محبوبه طالبی
چگونه توانستم مشکل کمبود علاقه و انگیزه تحصیلی دانش آموز پایه اول ابتدایی با دلبستگی افراطی به مادر را از طریق آموزش مبتنی بر داستان گویی توام با بازی و استفاده از دست ساخته ماکت در درس ریاضی بهبود دهم؟
سیده زهرا باغبانیان
چگونگی اجرای طرح مهارت های زندگی(کرامت) در کلاس
جعفر اکبری لنگوری - شعبان عابدینی منصور - حبیب اله تقی پور طاهر
مروری بر برنامه درسی مطالعات اجتماعی مقطع ابتدایی با تکیه بر سند تحول بنیادین
علیرضا قربانی - رسول شریفی نجف آبادی
تحلیل محتوای کتاب ریاضی ششم ابتدایی بر پایۀ ساحت تربیت علمی و فناوری در سند تحول بنیادین
آسیه معمار - محمد مهدی نامی
بررسي نقش مشاركتي دانش آموزان در اداره امور مدرسه از طريق شوراي دانش آموزي باتاكيد بر رويكرد مديريت مبتني بر مدرسه(مورد مطالعه مدارس ابتدايي شهر بهشهر)
نسا گلپایگانی
بررسی راهبردهای یادگیری، خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی براساس اهداف پیشرفت دانش آموزان
الیاس بامری - مهنوش عابدینی
حل مسئله در آموزش ریاضی
حسین باکویی - عاطفه اندی - محمد رضا خلیل ارجمندی - محمدرضا خلیلی - سمانه بالویی جامخانه
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0