0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مقایسه زن درچهارچوب ادبیات تعلیمی جدید در« سووشون »سیمین دانشور و« مردان در برابرزنان» شهرنوش پارسی پور
نویسندگان :
زینت مشایخ سنگ تجن
1
1- مرکز آموزش عالی شهید مطهری نوشهر
کلمات کلیدی :
ادبیات تعلیمی، زن ، پارسی پور ، دانشور
چکیده :
ادبیات تعلیمی (didactic litertuare) از قدیمی ترین گونه های ادبی است که هدف آن آموزش و هدایت مخاطبان است و شامل آن دسته از آثار ادبی می شود که در آنها هر چیزی اعم از دین ، اخلاق، حکمت ، مسایل اجتماعی و سیاسی و علمی آموزش داده می شود از این رو اغلب آثار ادب تعلیمی دارای ماهیت میان رشته ای هستند و در پیوند مستقیم با دانش ها و رشته های دیگر قرار می گیرند .یکی از کارکردهای ادبیات تعلیمی کارکرد فرهنگی است و ادبیات به عنوان یک ابزار مهم برای گسترش فرهنگ و انتقال ارزش ها به نسل های بعد و معرف فرهنگ های دیگر جوامع است لذا با توجه به گسترده بودن عرصه ی آموزش فرهنگ در ادبیات تعلیمی جدید ، مضامین تازه ای چون تعاملات انسانی ، تاثیر پذیری فرهنگ های جوامع مختلف از هم ، تساوی حقوق انسانی و ...... به آن پیوسته شده است ؛.لذا این مقاله با روش توصیفی – تحلیلی به بررسی دو تفکر با موضوع فرهنگی نگاه به زن از دیدگاه دو نویسنده مهاجر و وطنی پرداخته است و تحلیل تفکرات شهرنوش پارسی پور نویسنده ی مهاجر در کتاب«مردان در برابر زنان » و سیمین دانشور نویسنده ساکن در ایران در کتاب «سووشون» در چهارچوب اهداف ادبیات تعلیمی جدید مورد نظر نگارنده بوده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه بین پرخاشگری و تنظیم هیجان دانش آموزان با بهزیستی روانی والدین ومربیان در دوران پسا کرونا (مطالعه موردی : شهرستان ساری ناحیه 2)
معصومه خلخالی - سیده زرین تاج نوکنده - عاطفه هاشمی - نسرین نبوی - هایده عبدی چهره
دستاوردهای آموزشی و پژوهشی سفرهای علمی برای دانشجویان معماری
سید محسن موسوی
آموزش در مدارس
سیده لیلا سمائی - پریسا کیا لاشکی - صدیقه موسوی
اثر بخشی آموزش مهارت های روانشناختی بر عملکرد ورزشی
هدیه بهادری - مریم رستم پور - مهدیس دلفان آذری - فاطمه شجاع شفیعی
درک نقش فناوری های دیجیتال در آموزش: مروری
زهرا قاسم زاده - فرشته آقاجانی - سعید محسنی پور - زینب طیبی
اهمیت فناوری در آموزش
مریم پرستاران - سید علی اصغر پرستاران - رضا رمضانپور پاشاکلایی - محمد محسنی - هانیه چاشمی کلمرز
بررسی شناسایی عوامل موثر بر قصد کارآفرینانه کسب و کارهای بین المللی (مطالعه موردی: دانشجویان پیام نور استان مازندران)
عارف آرین - باقر باقریان کاسگری
توسعۀ فرهنگ نگارش و انشا در مدارس( رویکردی نوین در نظام برنامه ریزی درسی آلمان)
حسین قاسم پورمقدم
آسيب شناسی فضاي مجازي در مراکز دانشگاهی و مدارس
فرشته هواسی - فاطمه رشيدي - زينب روشني - فاطمه ياسمي
مقایسه تاثیر الگوی تدریس مبتنی بر یادگیری مشارکتی و الگوی تدریس پیش سازماندهنده بریادگیری و یادداری درس مطالعات دانش آموزان دختر هفتم شهرستان چالوس
سمیه رحمت پسند - خدیجه مددی - معصومه ملک پور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0