0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیر گرایش بازاریابی و نوآوری با وجود نظام توزیع و ترفیع بر مزیت رقابتی به منظور عملکرد صادراتی تجارت الکترونیک (مورد مطالعه شرکتهای کوچک و متوسط الکترونیکی استان مازندران)
نویسندگان :
صهبا نوائیان قاسمی
1
حمیدرضا رضوی
2
سعید امامقلی زاده
3
1- دانشگاه شمال آمل
2- دانشگاه شمال آمل
3- دانشگاه شمال آمل
کلمات کلیدی :
بازاریابی،نوآوری،مزیت رقابتی،عملکرد صادراتی،شرکت های الکترونیکی
چکیده :
قابلیتهای بازاریابی، فرآیندهای منسجم طراحی شده جهت بکارگیری دانش جمعی، مهارتها و منابع شرکت برای تولید و عرضه محصولات و خدمات سازگار با الزامات بازار و نیازهای رقابتی میباشد. بر اساس تحقیقات انجام شده، قابلیتهای بازاریابی تاثیر بسزایی در کسب مزیت رقابتی دارد. با توجه به اهمیت موضوع، هدف اصلی این تحقیق که مبتنی بر مرور وسیع ادبیات نظری و تجربی مرتبط و منابع کتابخانهای میباشد، با توجه به مبهم بودن تاثیر گرایش بازاریابی و نوآوری با وجود نظام توزیع و ترفیع بر مزیت رقابتی به منظور عملکرد صادراتی تجارت الکترونیک شرکتهای کوچک و متوسط استان مازندران به بررسی سوال اصلی تحقیق مبنی بر اینکه ” گرایش بازاریابی چه تاثیری بر مزیت رقابتی عملکرد صادراتی شرکت های الکترونیکی دارد؟ “ پرداخته است. بنابراین تحقیق حاضر توصیفی پیمایشی است و جامعه آماری این تحقیق متشکل از تعداد 750 نفر از کارکنان اداری رده بالا شرکت های الکترونیکی استان مازندران می باشند و بر اساس جدول مورگان تعداد 256 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد شده به صورت طیف پنج گزینهای لیکرت میباشد. پرسشنامه پس از تایید روایی و پایایی به صورت نمونهگیری تصادفی ساده توزیع گردیده است. یافتهها نشان داده که سطح معنیداری تمامی فرضیهها کمتر از پنج درصد میباشد. نتایج نشان داده گرایش بازاریابی تاثیرمثبت بر نوآوری دارد. همچنین نوآوری تاثیر معناداری بر مزیت رقابتی دارد و در نهایت تاثیرپذیری عملکرد صادراتی شرکت های الکترونیکی از سوی مزیت رقابتی تایید شده است. در پایان پیشنهادهایی برای تحقیقهای آتی ارائه گردید.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی میزان تاثیر گذاری استفاده از روش های تدریس بر شادکامی دانش آموزان در درس علوم تجربی متوسطه ی اول آموزش و پرورش مهرستان
هدی منصوری - محمود صیادی
آموزش و پژوهش در دانشگاه و مدارس
زینب نجفی
رابطه کمال گرایی پیشرفت دهنده با یادگیری سازمانی و اخلاق سازمانی در آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان ساری
محمدتقی معتمدی تلاوکی - معصومه محمودی - خدیجه قربانی ولیک چالی
ارتباط ادبيات فارسي با رياضي
محمد آقاجانپور عمران - نگار رشید
فرهنگ سازی استفاده از فناوری در آموزش ریاضی
مرضیه ذبیحی آزادبنی
بررسی و مقایسه اخلاق شغلی و حرفهای و توانمندسازی روانشناختی اصولی بین معلمان مقطع ابتدایی و دبیران متوسطه شهرستان دهلران
پریسا گوران - هما بختیاری
رابطه بازی بایادگیری و رشد اجتماعی دانش آموزان ابتدایی
محمدامین آزادیان دلسم - سوسن نورمحمدی
بررسی اثربخشی آموزش مستقیم بر عملکرد و کلاس معکوس بر پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان پایه اول
شایسته پوراکبر فیروز - زینت علی کلاری - کبری مهدیزاده
ارزشیابی تکوینی و تاثیرآن بر یادگیری و نگرش دانشآموزان به درس ریاضی از دیدگاه دانشآموزان متوسطه دوم
مریم عبدالملکی - فرزانه فروزانفر
تاثیر استفاده از فناوری اطلاعات در فرایند آموزش و یادگیری دانش آموزان
سمانه روشناس
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0